Wednesday, February 1, 2012

+ Terkejut +

Kau jenis yang silent handphone tak? kalau dalam bahasa melayu, macam mak aku selalu cakap, talipon tuh mood diam..Diam kan talipon kau, pas tuh kau letak jauh-jauh.. pas tuh kau xyah pakai handphone la kalau macam tuh! Dah la handphone kau silent pas tuh kau letak handphone kau beribu cm dari kau. memang bijak! 100 sms masuk kau xsedar..Kalau ada hal penting camne? xke susah. ok.

Aku jenis yang handphone nak kasi mood diam sokmo, kononnya aku ni berjiwa murni, tak nak lah mengganggu rakan sekeliling.skema kau! memang selalu bebudak nih komplen dok kato aku susah nak balas msg. bukan susah,.no.no.no. aku xde la kedekut sangat sampai kredit hp pun aku nak jimat, tapi aku doq' sedoq' sms masuk, bak kata omputih, "message received".. Sumpah aku xsedar! tak sengaja la kau. sori eh?

Lepas tuh, bila sedar sms belambak-lambak, mula mengelupor! tukar mood hp dari silent kpd xsilent! then baru balas sms..mengelupor.mengelupor! bila nak berubah..Tapi ada time tuh aku silent hp, ok jek, msg xde , kol apa tah lagik mmg xde lah. Situasi itu kamu sangat selamat! 

Tapi.....Bila time aku xsilent hanphone dan mood nenek aku pun datang, dan-dan la bila aku kat event ke, or kat ofis ke handphone aku bunyi mengempor kan suasana! syabas! TERKEJUT! sesuai dgn tajuk. mula lah aku mengelupor! pulak tuh ringging level tak main lah yang sikit-sikit nih, nak yang satu ofis boleh dengar ada orang kol aku! syabas....


So..kau alert la dgn keadaan..mana nak kene silent mana xyah..:) mood aku bosan sbenarnya.

 

2 comments:

the pali said...

itu hobi aku silentkan henset..on time nak tidoq jaaa...sbb alarm

Norba'adawiyah said...

ok la tuh.. i mmg gila silent hp..sampai org penah cakap kat i xpayah pakai hp la..hehe.