Sunday, February 5, 2012

+ Kontroversi +

Salam.


Sedih! kata yang mampu keluar dari bibir ku yang cantik ini (Sila muntah hijau, sebab kau banyak makan sayur. :P) apabila semangat dan kegembiraan yg wujud dalam diriku bertukar menjadi emo dan sakit hati. 


Syaitoon kau syaitoon..(jangan terpengaruh, ianya lebih kepada kemarahan yang cuba di ekpresikan :'( ) .. banyak sangat perempuan kat luar sana..tapi kenapa mesti aku? kenapa? mmm..entahla..sedih! sedih! bila org xrespect kau.. Semalam aku nyaris di raba dalam bas..


Seorang mamat yang sangat tak semengah cuba membuat perkara yang sangat xsenonoh! aku mmg xsedap hati bila aku nampak dia, berdiri sebelah sit aku. In public kau nak cakap ape, bila orang berdiri berhampiran kau, tak kan kau nak sound! kalau kau sound mmg matilah kau kene ludah tak pun makan penumbuk free. ceyt! Habis2 kau boleh buat ialah kau lebih berhati2 dan alert dengan keadaan. 


Semalam aku xde la p sound mamat xsemengah tuh, aku just bermula dengan keadaan emo n buat muka xsuka sebab dia berdiri sebelah aku, berdiri rapat sehingga tangan nya tersntuh lengan aku. Fine! Aku just pandang muka dia buat muka xpuas hati, even dalam hati aku menyumpah seranah mamat tuh, kata2 aku xtekeluar! why? sebab aku cuak n aku paranoid sgt. sebab banyak sangat kejadian yg menyakitkan hati belaku dlm bas yg melibatkan aku. FINE!!! Bila tgk reaksi aku xsuka, mamat xsemengah tuh bla ke sit depan dan berdiri kat situ, FUHHH! aku sangat lega..


Dan.....Bila aku dah mula terlelap, aku terasa seperti ada seseorang sentuh lengan aku, dan aku nampak mamat tadi berdiri lagik sebelah aku! berdiri rapat! dan bau dia macam SYAIIIITOOOOONN!!! EMO aku kembali memuncak, aku terus xtido dan aku xbersandar lagi kat sit aku since lelaki tadi telah menghartakan sit aku, paham? dia bersidai kat sit sambil membongkok kan badan nye, aku bertindak dgn mengambil langkah berhati2 dgn tdk lagi bersandar di sit itu dan memeluk beg laptop aku dan bla..bla..bla.........Alhamdulillah xde apa yang berlaku. tapi 3 kali jugak la dia sentuh lengan aku.. 


Dan...........Bila aku pandang kearah tangan dia, dia mahu memegang ................. aku! Aku terkejut! Aku tersentap!Bila dia dgr aku cakap B**i betol! dan dia pun berjalan laju ke hadapan dgn lajunya dan turun dari bas tersebut. Bila dia tahu dia dah nak sampai ke lokasi dia, dia berani nak buat perkara syaitoon kat aku! mmg kau SYAITOON! SEDIH! tuh jek yang aku mampu kata. Aku pakai shawl besar semalam yang mmg cover my chest tapi entahla....:'(
Sebelum tidur aku menangis semahu-mahunya..sebab sedih sangat! kenapa lah..


Aku bercerita bukan apa, just nak bagi peringatan kat wanita2 di luar sana supaya lebih berhati-hati...jangan biarkan kita menjadi mangsa, dan peringatan utk diri aku jugak supaya lepas nih aku menjadi lebih berani menjerit di khalayak ramai..


Ni lah yang aku pakai semalam.. kenapa lah aku jumpa lelaki busuk dan jahat tuh!



6 comments:

Anonymous said...

ko baca ayat kerusi 3 kali...nanti 70 malaikat lindungi ko..

Norba'adawiyah said...

InsyaAllah..semoga lepas nih ayat kursi menjadi amalan aku setiap kali keluar, thanks for the info anyway..:P

the pali said...

tikam ja ngan pin tudung....err..kalu ada la...

Norba'adawiyah said...

Pali : kan! rasanye lepas nih pakat cucuk jarum jek!

Anonymous said...

ya allah bada...ye ke?kesiannya...sorry baru terbaca....amalkan ayat2 pedinding,cthnya baca ayat 21-24 surah al hasyr slps subuh & asar 3 kali utk m'dpt perlindungan Allah & Al-Mukmin ayat 1-3 (juz 24 surah 40) utk keselamatan...tp mcm ayat qursi,3 qul ulang 3x,yg sng2 kite nk ingt ni selalu pn blh...kdg2 pemakaian kita wlpn kita dh rasa habis sopan dh tp x semestinya sopan dimata lelaki2 lbh2 lg Allah dh kurniakan wanita itu cantik bada...jaga pemakaian,jgn terlalu menarik sgt lbh2 lg klu kita naik public transport...amalkan ayat2 semoga Allah lindung kita dr org2 yg zalim & jahat...kalau niat kita pakai baju tu utk nk tarik perhatian org,allah makbulkan dengan menarik perhatian lelaki yg x sepatutnya & x layak tgk kecantikan kita tp klu kita niat pakai baju nk tutup aurat & bkn menunjuk2,insyaallah juga allah akan makbulkan malah dikurniakan pahala...niat itu penting,niat itu jugalah yg menentukan amal kita itu bgmana..

Norba'adawiyah said...

Anonymous : InsyaAllah supaya ayat2 tuh menjadi amalan..aminn..thankss anyway =)..harap2 lepas nih xde dah kejadian macam tuh lagik..:'(