Thursday, February 2, 2012

+ Nak Tegur ke Tak nak ?? +

"Stesen berikutnya bla..bla..bla" bahasa Ingeris pulak."Next Station bla..bla..bla"..Kalau time tuh time orang nak pergi kerja or balik kerja jawabnya berbagai manusia la kite jumpa, segala jenis!..Time tuh mana yang single-mingle tuh memang suka lah sebab peluang nak jumpa aweks sangat la tinggi bak kata my colleague..:)

For those who are brave enough, mmg slumber mak la p tegur awek hot dalam train tuh..tak semuanye hot pun mana yang sedap mata memandang ok jugak, sebab cantik tuh sangat la subjective..i cant exactly to classify orang yang cantik nih, as long as dia tuh sempurna dan sedap mata memandang itu dah cukup. selebihnya mata anda lah menilainya :)


Time aku tengah bersesak barak dalam bas tadi, i received msg from my colleague, he said "Bada. Awek depan aku ni cantik. btudung. Tp mslh nye aku TAKUT. TOLONG AKU"..si lelaki sms si perempuan mintak tolong? apa yang aku boleh buat? aku super mak kah? or superwomen? and too bad im not that kind of super segala super tuh.  Perempuan pakai tudung kau TAKUT? Seram kah beliau? kenapa? that girl muka gaya puntianak harum TAK sundal malam ke? setahu aku PUNTIANAK free hair, kalau pakai tudung hilang lah value PUNTIANAK tuh? am i wrong? haha! Relex sudah buat muka cool then telan air liur, segalanya pasti ok.


OK! sebenarnya perkara diatas tidak lah serumit seeprti yg aku gambarkan, simple je pun. saja nak beriyea. :P Kisah bermula apabila seeorang lelaki telah menjumpai seorang perempuan cantik, dan lelaki tuh..single!! so nih kes orang carik awek la..pelik kan starting entri dalam train, apa kes?tak de kes sebenarnya, tapi the truth is si lelaki jumpe perempuan cantik bertudung dlm train pastuh dia takut..paham? Takut dia berpunca bukan sebab pompoan tuh pandang dia macam nak telan , tapi dia TAKUT nak tegur pompoan tuh, sebab dia suka pompoan tuh. tuh je pun xde apa..hakhak..:)  Kalau aku yang perempuan nih, senang jek aku cakap ko p la tegur. xde apenye..so what do you think? should he move for the next step or what?


So!...mari kita berbicara soal ini,

1.Adakah patut si lelaki menegur dengan slumber dan b'muka tin kosong p tegur pompoan yang dia rasakan berjodohan dengannya.


2.Adakah patut si lelaki buat muka cool sambil dalam hati, rasa nak ketuk kepala sendiri sebab rasa useless coz' of lidah kelu tak terkata dek penangan mata perempuan cantik itu.


3.Adakah si lelaki perlu memulakan dengan senyuman yang penuh dengan manisan itu.


4.Adakah si lelaki perlu menyediakan no tel yang telah di tulis atas cebisan kertas, kono-konon nanti bila ada pompoan cantik, kau terus boleh bagi no phone dengan berkata.."contact la saya bila u freee"..auwww gituh.


5.Adakah si lelaki perlu buat muka macam xde apa2 yang berlaku walaupun dalam hati kau suka pompoan tuh, dan kau berlalu bergitu saja..

6.Or..Adakah si lelaki perlu buat muka slumber pergi dekat perempuan tuh, then kau berborak dengan perempuan tuh.  


so..lelaki which one better? if you in this situation which one will you choose, please guys help me..coz' aku sekarang menjadi seeorang penasihat kepada lelaki yang rasa trouble bile berdepan dengan perempuan yang dia suka. so aku yang perempuan nih jawapan nye kau tegur jela..:) so aku nak tau keadaan sebenarnya macam mana.


Sebab setakat nih, kat public pernah jek lelakii tegur aku bercakap dan pass kan no telepon dia kat aku, dengan harapan aku contact balik. so in my case, aku cam rasa xde ape2 pon..lelaki tegur koo jawab jelah but in PUBLIC ok. jangan la pulak ko tgh jalan2 lepas tuh di satu kawasan yang sunyi dan gelap, ada lelaki tegur kau then ko layan, maknanye kau tempah BALA free ok? paham?

So what do you think guys, aku nak tolong kawan aku nih, dah kemaruk dah dia. kesian plak..aku kene fikirkan untuk dia step apa selayaknya die patut ambik utk memenangi hati wanita tersebut.


sekian..:P



2 comments:

Anonymous said...

serahkan pada dr.kure2

Norba'adawiyah said...

aleyh! ko tuh.. bila aku cter ada org tegur aku, mula la ko cakap org tuh nak buat jahat kat aku..pas tuh ko kata, "ko ingat lelaki nih xde maruah diri ke?" hahah!