Friday, August 20, 2010

S a K i T

Ya Allah..
 perut sakit teramat2 la sangat..
menggelempas aku diwatnyer...
Semalam sengugut..so bagi org perempuan yang biasa sakit tueh
akan taw rasa die macam mane..
and kalau xsilap aku tahap kesakitan senggugut xsama depends on the person la..
so ade yang kene senggugut tueh cam rase geli2 nk buang air, ade yang rase cam perut tueh keras cam nk pecah, n ade yang rase cam perut tueh menarik2 seperti sedang memberontak,(kot2 la kan dorang kene cam gtueh, maen agak jek..;p) n ade yang sakit sekeliling dari
perut sampai la ke pinggang, kat perut bahagian bawah pusat tueh rase cam menarik-menarik sakit nyer..aduh xtaw nak explain cam ne..tp yang biasa kene tueh myb dpt merasa kan ape yang aku rase semalam..

So malam tadi aku tidur awal dalam kol 9 cam tueh dah tidur,  coz' sakit sgt..stok nak nangis punye..kang kalau nangis kang mesti makan pelempang ngn kawan2 aku coz' gedik menangis..org laen senggugut rilex jek
xde nangis2..tibe2 time aku nak nangis..ape ke hal'n?..tahan sudah..ubat ade makan lah.minyak ade sapu la..
ingat nangis tueh leh hilangan sakit ke??
kalau lah nangis tueh leh hilang kan sakit gile heaven kan..huhu..
asal sakit jek nangis....asal sakit jek nangis..xyah susah2 g klinik or hospital..huhuhu..(sgt mencarut n menggarut)..

So memandangkan aku senggugut semalam and biasanya kalau sengugut aku akan makan panadol menstrual, untuk tahan sakit tapi semalam cam cuak lak nak makan..coz almost every month aku menelan
bende alah tueh nak hilangkan rasa sakit.takut lak kan mane la taw ade side effect..tibe-tibe aku pon google pasal "side effect of panadol menstrual "..
cari puyer cari..so aku pun jumpe lah satu website nieyh..katenyer...


According to the doctor, Panadol will reside in the body for at least 5 years. And according to the doctor, there used to be an incident where an air stewardess consumes a lot of Panadol during her menstrual as she needs to stand all the time. She's now in her early 30's, and she needs to undergo kidney dialysis every month.

..urm...
nak percaye pun boleh, xnak percaye pon boleh sekarang nieyh terpulanglah kat empunya badan kan..fikir-fikirkan lah..selagi xde article or journal or any kind of source yg officially menyatakan panadol menstrual nieh xok..so kite amik jelah cam biasa..huhuhu.(nak sedapan hati)
or myb dah ade, cume aku je malas nak m'research bende alah tueh..whatever..
yang penting kalau dah xtahan sakit kenape nak seksa diri kan?or kite kan ade alternative laen..
kite bleh bertungku..kite leh pakai minyak angin, tueh pown berkesan jugak...
kalau nak selamat amalkan yang traditional..insyaAllah ok..

huhu..
yang penting semalam aku xamik pun panadol tueh..
terpecaye and tibe2 cuak..coz' bile sakit sikit mesti nk ubt..
susah la cam tueh kan...
kat source yang sama gak aku jumpe nieyh..


For woman, we would need to go through childbirth. Imagine that we had spent our entire life popping quite a substantial amount of Panadol (Pain Killer )when you need to have surgery or operation, you will need a much more amount of general anesthetic to numb your surgical pain than the average person who seldom or rarely takes Panadol. If you have a very high intake of Panadol throughout your life (Migraine, Menstrual cramps) it is very likely that normal general anesthetic will have no effects on you as your body is pumped full with Panadol and your body is so used to pain killer that you would need a much stronger pain killer, morphine????





urm..
betul jugakkan ape org nieyh cakap'n..
huhuhuuhu..
ape2 pown depends pada empunya badan la...



1 comment:

hikoshi hagemaru Roe said...

alah skali skala sakit kene la mkn ubat...