Sunday, August 8, 2010

+ Mak Berkata +

JAM 1:58 AM
Pagi-pagi cam nie..
teringat kenangan time tingkatan 1..
time tueh sekolah kat sekolah asrama kat kuantan..
coz' dapat tawaran jadi budak sports under atlet Pahang..

Teringat waktu mula2...mak kata "ok lah..mak dah selesai kan sume pendaftaran awak, pastueh mak dah kemaskan baju-baju awak masuk loker..abah ngn mak nak balik dah nie.."
waktu tueh aku dah raser seperti bakal menjadi anak yatim piatu..ape lagi kan..menangis jela yang mampu..
padahal mak ngn abah nak balik jek..
almaklumlah waku tueh baru 13 tahun..hinggus pun xpandai nak lap lagi..=D
after je pendaftaran and selesai semua bende mak ngn abah pun balik..
aku time tueh menangis jela yg aku reti..
coz' mule2 masuk sekolah tueh aku dah dapat rasa kan bahawa sekolah tueh xbest..
huhu..then aku menangis sampai masuk kelas..sampai lah ke sudah..
tibe2 aku dapat surat..isi surat tueh.."kenapa awak menangis je dari td???"
isi surat tueh begitu xmenarik hati aku..lain lah nak berkenalan ke ape ka..mahu jugak aku layankan...=D
menangis + menangis + menangis..
Teringat lagi waktu kat umah..mak berkata"dalam banyak2 anak perempuan mak kan "nor""..
p/s;nor name manje ku di rumah.."awaklah paling cantik"...haha..tipu jek..mak aku xkan cakap cam tueh nye.
kene kutuk lagi ade lah..muahaha..
sambung balik..mak berkata lagi "awak lah paling degil sekali..keras kepala paling suke melawan cakap mak mse kcik2 dulu n kuat mencarut.."..
bende2 nieyh tabiat aku time kecik2..biasalah budak kecik asal buyi sedap je sebut..padahal xtaw bende ape tueh kan..maen cakap ikut sedap mulut..nah!!!amik kene makan cili mentah2..
huhuhu..

p/s;mak aku pon wat lawak..mak berkata.."mak beli lada sumenyer habis kat awak..
hari2 mak mencili mulut awak yang kuat mencarut tueh"..
p/s; cili sangat pedas bile di makan begitu sahaja.=D.
kenangan time kne lada  ni time umur 7-10 thun..

mak sambung lagi.."degil n paling suke mengarut.."
mak aku selalu jadi mangse guraw lawak bodoh aku kat umah..
kadang mak geram then mak berkata lagi.."awakan time ade problem..time serabut telefon mak menangis2 sampai xcukup air mate.."
p/s; mak akan nangis sekali bile aku nangis..die bengang bile aku ajak die nangis sekali tueh kuar statement..
yang wat aku xboleh bla ngn statement mak..mak berkata lagi.."tp bile kat umah cam xingat dunia mengarut tueh, rase cam nek ketuk2..mak cam xcaye awak  yang telefon mak ari tueh nangis2..tgklh sekarang dgn ternganga2nyer..ketawa kalah pontianaknye..nak je mak pukul awak ni nor"
muke aku nieyh layak kene pukul ke???hukhukhukuk...huhuhuuhu..

okes..
dah ngantuk..
yang kuar cter pasal mak aku berkata niey pown..coz' aku rindu sgt kat mak..
tueh yang teringat2 tueh..

mak  luv u!!

nite!




No comments: